} Focus Torfs on innovating customer experiences - Strand
  • Home
  • Insights
  • Focus Torfs on innovating customer experiences

10/4/2017 - Posted in  Supply Chain Management and Logistics

Focus Torfs on innovating customer experiences

Our expert's opinion

"In Borsbeek, near Antwerp, a new store of Torfs opened for business. This new concept store of 800 m2 is all about a new client experience. This concept will be rolled out in all new stores. Very nice to see Belgium companies leading the way in innovation of customer experience."

- Koen Coehorst, Senior Associate

Schoenen Torfs lanceert nieuw concept in Borsbeek

In Borsbeek nabij Antwerpen is een nieuwe vestiging van Schoenen Torfs geopend. De winkel van 800 m² toont een nieuw concept voor de schoenenketen, dat voortaan te vinden zal zijn bij alle winkels van de keten aan de rand van de stad.

Speelhoek

De schoenketen vestigt haar inmiddels 76ste winkel in het voormalige pand van Lenders Mode, dat na bijna dertig jaar in 2016 de deuren sloot.
 
“Onze webshop is belangrijk, maar we blijven geloven in de meerwaarde van onze fysieke winkels”, aldus Wouter Torfs aan GVA. “Maar dan moeten we de bezoekers meer bieden dan rekken vol schoenen. We mikken hier meer dan ooit op beleving. De koffiebar, waar je tijdschriften en kranten kunt lezen, de vele accessoires die we naast het grote schoenenaanbod voorstellen, zoals handtassen en juwelen, en de ruime kinderspeelhoek maken van een bezoek aan deze winkel een totaalervaring.”
 
Vooral die speelhoek is bijzonder opvallend in de winkel: kinderen krijgen er een klimmuurtje, glijbaan en andere activiteiten voorgeschoteld. Daarvoor werd op voorhand aan kinderen zelf gevraagd wat ze graag in de winkel wilden zien. 
 

Goedkoper

Niet enkel Torfs zelf, maar ook de designers zijn bijzonder tevreden over het nieuwe concept. “Door de vormgeving, materiaalkeuze en op maat gemaakte visuals is het een pure, passende en verrassende winkelomgeving geworden waar de unieke identiteit en waarden van Torfs tot uitdrukking komen”, zeggen ontwerpers Angelique Vlasblom en Femke van Woensel-Janssen op LinkedIn.
 
Ondanks het nieuwe concept is de winkel niet duurder dan andere vestigingen. “Deze inrichting kwam 15 procent goedkoper uit. Dat komt onder meer omdat we voortaan bewust kiezen voor industriële plafonds en een vloer van polybeton. Die ogen ook moderner”, aldus Torfs. Volgend jaar worden de winkels van Torfs in Edegem en Halle in hetzelfde concept gestoken als dat van Borsbeek.
 
Torfs heeft niet het hele pand in Borsbeek voor zijn rekening genomen: in de andere helft wordt binnenkort een vestiging van modewinkel ZEB geopend.

 

Source: Retail Detail

Other insights in Supply Chain Management and Logistics