
Growth Louis Vuitton exceeds expectations
Our expert's opinion
"In the first three quarters of the fiscal year, the French luxury brand/ group has overachieved all expectations. The mother company of Louis Vuitton and Christian Dior grew a staggering 12 %. All signs of economic recess are truly gone."
- Koen Coehorst, Senior Associate
Luxegroep LVMH overtreft verwachtingen na derde kwartaal
In de eerste drie kwartalen van zijn boekjaar heeft de Franse luxegroep LVMH de omzetverwachtingen weten te overtreffen. Het moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton en Christian Dior groeide met 12% op vergelijkbare basis, tot 30,1 miljard euro.
Sterke groei Louis Vuitton
Daarmee doet LVMH een stuk beter dan de verwachtingen van analisten, die uitgingen van een groei van slechts 9%. De mode- en lederwarendivisie groeide met 14% op vergelijkbare basis: daarbij blijft vooral Louis Vuitton bijzonder sterk presteren. Ook Christian Dior, dat sinds kort volledig geïntegreerd is in de groep, zette mooie prestaties neer. De parfumafdeling en de horlogeverkoop gingen er respectievelijk met 14 procent en 13% op vooruit.
De drankendivisie ging er dan weer met 8% op vooruit. Dat had meer kunnen zijn, maar LVMH kampte met bevoorradingsproblemen bij het cognacmerk Hennessy. Over de eerste drie kwartalen heen steeg het volume van Hennessy wel nog met 9%.
Ondanks de positieve resultaten waarschuwt voor de moeilijke marktomstandigheden, die er voor kunnen zorgen dat de resultaten in de toekomst minder rooskleurig uitvallen. “In een onzekere geopolitieke omgeving, zal LVMH waakzaam blijven”, staat er te lezen in een persbericht.
Source: Retail Detail