• Home
  • Insights
  • InBev anticipates on consumers’ need for tradition

14/06/2018 - Posted in Food & Beverage

InBev anticipates on consumers’ need for tradition

Our expert's opinion

"As we know there is a big change in how consumers choose their brands. One of the triggers these days is healthy living and authenticity towards the production process. You see a lot of local and bio producers coming to the market to address this new need. AB Inbev also made some changes to its product gamma to revive the image of a traditional and authentic brewer."

- Lien Vertommen, Senior Associate

AB Inbev gaat weer geuzebier maken

 

Bierbrouwer AB InBev gaat weer geuzebier en kriekenbier produceren in Sint-Pieters-Leeuw. Het geuzebier is met zijn productie van 17.000 hectoliter maar een bescheiden niche voor AB InBev, maar de gigant op de biermarkt wil zich zo een imago van authentiek en traditioneel brouwer aanmeten. De consument valt tegenwoordig voor dergelijke lokale producten die op een traditie teruggaan. 

De productie in Sint-Pieters-Leeuw zal wel niet meer dan 250 hectoliter bedragen in het eerstkomende jaar. Het oude geuzebier geniet overigens de Europese bescherming via het label "Gegarandeerd traditionele specialiteit", die slaat op de productiewijze, niet op de geografische herkomst. 

De twee bieren zullen in Brussel en omgeving te krijgen zijn, vanaf juli voor de kriek, en vanaf november voor de geuze, want die laatste moet nog wat rijpen.

 

Source: De Morgen

Other insights in Food & Beverage