• Business case - De Decker Van Riet

Business Case: De Decker - Van Riet

"De sterkste troef van Strand Associates Consulting? Ze doorgronden heel snel de essentie van de vraag. En slaan daarna de nagel op de kop."

Topkwaliteiten

• De juiste vijver
    “Dankzij een goed vertakt en breed netwerk krijg ik snel waardevolle kandidaten over de vloer.”
  • Inzicht en voeling
    “Alle kandidaten hadden de perfecte technische skills. Maar Strand verwittigde ons vooraf dat de persoonlijkheid doorslaggevend zou zijn. Ze kregen gelijk.”
  • Op de bal en correct
    “De follow-up gebeurt nauwgezet. ‘Zeggen wat je doet en doen wat je zegt’, luidt het motto van Strand Associates Consulting. En dat is geen holle slogan.”

"In onze cultuur is iedere bediende multifunctioneel inzetbaar. Het moet – letterlijk en figuurlijk – vooruit in een no-nonsensestijl. Dat is ook de typische aanpak van Strand."

Cathy Versnaeyen - HR Manager De Decker-Van Riet

Wanted: technisch onderlegd people manager

Cathy Versnaeyen: “We zochten een ‘operational manager maintenance & infrastructure’ die weet hoe een autobus, een vrachtwagen in elkaar steekt. Maar meer nog iemand die mensen coacht en motiveert. Een persoonlijkheid die kan omgaan met de eigenheden van een familiebedrijf, maar tegelijk verandering stuurt. In onze cultuur is iedere bediende multifunctioneel inzetbaar. Het moet – letterlijk en figuurlijk – vooruit in een no-nonsensestijl waarbij de mens een bedrijfskritieke rol vervult. Dat is ook de typische aanpak van Strand.”

Gezocht & gevonden: een hands-on partner die luistert

Cathy Versnaeyen: “Het valt op dat Strand Associates Consulting – in vergelijking met andere rekruteerders – eerst de soft skills polst van het profiel dat we zoeken. En daar pas in tweede instantie een aantal harde competenties aan koppelt. Dankzij hun uitgebreide netwerk brengen ze vervolgens een verfijnde selectie waardevolle kandidaten aan. De technische profielen met sterke people managementkwaliteiten liggen echter niet dik gezaaid. Dus stelden we ons vertrouwen op de hands-on ervaring en knowhow van Strand Associates Consulting. Met succes.”

Waarom slaagt Strand in zijn opdracht?

Cathy Versnaeyen: "Omdat ze ongelofelijk goed en snel de essentie van de vraag kunnen doorgronden. Sommige kandidaten waren volgens hen technisch dan wel top, soms twijfelden ze echter over de persoonlijke klik. Ze kregen gelijk. Het netwerk van Strand Associates Consulting is breed en tegelijk voldoende fijn vertakt waardoor hun rekruteerders snel in de juiste vijver vissen. Wij zijn een familiebedrijf, geen mastodonte groep. Strand overlaadt je ook niet met overbodige vakliteratuur of rompslomp. Integendeel. Dankzij de correcte en efficiënte screening, korte procedures, to the point feedback  … wisten ze op pakweg zes weken tijd onze vacature in te vullen met een geschikte kandidaat."

Wie is DE DECKER-VAN RIET

Het familiebedrijf DE DECKER-VAN RIET (°1928) is een ronkende naam in zowel (openbaar) personenvervoer als het transport van vloeibare chemische producten. Een vloot van meer dan 100 bussen doorkruist in opdracht van De Lijn dagelijks Vlaams-Brabant, Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Een 70-tal vrachtwagens en 150 opleggers staan in voor het goederentransport in binnen- en buitenland. Samen goed voor 400 medewerkers die garant staan voor een stipte, klantvriendelijke en veilige dienstverlening. Een eigen netwerk van stelplaatsen, onderhoudswerkplaatsen en reinigingsstations ondersteunen de hoogwaardige kwaliteitsdoelstellingen.

www.dedecker-vanriet.com