} Business case - Sentiance - Strand
  • Home
  • Business case - Sentiance

Business case - Sentiance

" Strand Associates Consulting stelt enkel kandidaten voor waarvan ze zelf echt overtuigd zijn."

Topkwaliteiten

  • Respect en correct
    “Kandidaten worden niet gelijmd. Maar met respect en correct overtuigd. Het worden blijvers.”
  • Enthousiasme
    “Een kandidaat enthousiasmeren voor een job en tegelijk ons merk in de markt zetten. Dat zijn twee vliegen in een klap.”
  • Op één lijn
    “Geen quick wins om de quick wins. Die strategie strookt met onze visie.”
  • Lange termijn
    “Strand Associates Consulting was de enige partij die zich op lange termijn wilde engageren voor onze permanente zoektocht.”
 

"De mensen die wij willen, zijn niet wanhopig op zoek naar een job. Strand snapt onze bedrijfscultuur en “promoot” ons employer brand op de markt. Correct en met respect voor de kandidaat."

Frank Verbist - CTO Sentiance

Wanted: hooggespecialiseerde, multi-inzetbare data scientists

Frank Verbist: “Het gros van onze medewerkers is software engineer of data scientist. Het zijn schaarse cracks in hun domein die bovendien niet vies zijn om in onze start-upomgeving ook op andere vlakken mee te draaien. Kortom, onze computerwetenschappers moeten een sterke voeling hebben met de economische realiteit. Onze technologie wordt horizontaal ingezet (media, healthcare, mobiliteit…). Het is dan ook een hele uitdaging om ’s ochtends de taal van de arts te spreken en ’s middags die van een mobiliteitsmanager.”

Gezocht & gevonden: rekruteerder die onze taal spreekt

Frank Verbist: “Wij hebben niet de tijd, laat staan de zin om uit 400 cv’s de drie sterkste kandidaten te selecteren. Bovendien drogen onze eigen bronnen langzaam op. Dan ga je beter in zee met specialisten die efficiënter en effectiever zijn dan jezelf – ieder zijn corebusiness – en bereid zijn je taal te leren spreken, je cultuur te doorgronden. Strand Associates Consulting was trouwens de enige partij die zich op lange termijn wilde engageren voor onze continue zoektocht naar medewerkers. Snelheid is daarbij belangrijk, maar geen quick wins om de quick wins. Die ingesteldheid ligt volledig in lijn met onze visie.”

Waarom slaagt Strand Associates Consulting in zijn opdracht?

Frank Verbist: “Strand Associates Consulting zal geen kandidaat opdringen als ze niet zelf echt overtuigd zijn. Een profiel niet (snel) vinden hoort bij de risico’s van het vak en dat spelen ze ook correct. Mijn aanspreekpunt bij Strand Associates Consulting, zet alles op alles om de instroom vlot te houden. Onze groei hangt er immers van af. In haar zoektocht ‘verkoopt’ ze tegelijk ons bedrijf. Correct en met respect voor de kandidaat. De mensen die wij willen, zijn immers niet wanhopig op zoek naar een job. Als je ze lijmt worden het geen blijvers.”

Wie is Sentiance

De Antwerpse start-up Sentiance bouwt als een van de eerste spelers wereldwijd ‘zelflerende’ software voor mobiele toestellen. Op basis van de data uit sensoren (activiteiten, fysieke toestand, gedrag) kan het programma niet alleen de semantische context bepalen waarin een gebruiker van een smartphone (of een ander connected device) zich bevindt, maar ook de gemoedsgesteldheid. Zo kunnen bijv. voordeligere autoverzekeringen aangeboden worden op basis van rijgedrag. Het platform van Sentiance wordt vandaag via een API aangeboden aan derde partijen, die er dan zelf mee aan de slag kunnen of het Sentiance team werkt met de klant aan een doorgedreven integratie van hun intelligence layer in het platform van de klant.

www.sentiance.com